Thuiswerktip #3 Plan momenten van ontspanning

Thuiswerktip 3

Tijd voor de wekelijkse thuiswerktip nummer 3. Deze tip staat in het teken van ontspanning en vitaliteit voor uw werknemers.

Hoe kunt u toch ontspannen tijdens het thuiswerken?

Plan momenten van ontspanning

    • Plan koffie- en lunchpauzes in en ga dan even van de werkplek af.
    • Stop, net als bij een werkdag op kantoor, op tijd met werken en zet uw computer uit. Zodat u los kunt komen van uw werk.
    • Beperk de tijd achter een beeldscherm in privétijd. Hoewel telefoon en sociale media nu belangrijke communicatiemiddelen zijn, is het ook goed om even helemaal ‘uit te schakelen’. Zet uw telefoon uit, of zet hem op stil en leg hem weg. Doe dit sowieso een uur voordat u naar bed gaat.
    • Maak eventueel gebruik van een app voor ontspanningsoefeningen, zoals Headspace.
    • Plan tijd in voor sport: veel sportverenigingen bieden online alternatieven aan voor het normale sporten. Betrek eventueel gezinsleden.

U heeft door het thuiswerken geen tot minimale reistijd. Waarom die tijd niet gebruiken om een yogamat uit te rollen of dumbells te pakken en een Youtube-filmpje te zoeken met een yoga- of sportles? En wandelen of hardlopen in uw lunchpauze geeft energie. Uw hoofd is weer leeg en u merkt dat u veel prettiger werkt en productiever bent.

Ook iets voor u?

Vond u dit een waardevolle tip? En wilt u ook na corona inzetten op thuiswerken? Organisaties die medewerkers ook na de coronacrisis willen laten thuiswerken, kunnen hiervoor een subsidie krijgen van de provincie Overijssel. De provinciale Voucherregeling Thuiswerkplan geldt voor werkgevers met minimaal vijftig werknemers die werken in een vestiging in Overijssel. Aanvragen kan tot 1 juli, maar op=op.

    Persoongegevens



    Over de organisatie




    Menu