NS & de ANWB scouten startups in mobiliteit

NS en de ANWB willen investeren in startende ondernemers met slimme oplossingen voor de mobiliteit. Kansrijke startups met een concreet business idee kunnen deze pitchen.

De manier waarop reizigers zich verplaatsen en hoe ze geïnformeerd worden, verandert snel. Daarom zijn zij op zoek naar innovatieve smart mobility-oplossingen.

Het kan daarbij bijvoorbeeld gaan om nieuwe technologische oplossingen voor woon- werkverkeer, reizen in vrije tijd, stations of netwerkontwikkeling. Eventueel met gebruikmaking van big data, internet of things, beacons, sensoring en virtual reality, enzovoort.

NS en ANWB richten zich op early stage startups met (alleen) een goed idee dat nog moet worden gevalideerd en uitgewerkt tot een werkbaar en schaalbaar businessmodel. En op  market-ready startups met een propositie en businessmodel die (met kleine aanpassingen) reeds werkbaar en schaalbaar zijn en die toe zijn aan een (commerciële) pilot, een launching customer en/of investeerder.

De twintig beste inzendingen worden uitgenodigd voor een selectiedag.  De tien beste ideeën gaan door voor een pitch bij CEO’s en directeuren tijdens een Smart Mobility Pitch Event op 18 februari.

De uiteindelijke inzet is samenwerking in een partnership, financiering van de startup of een launching customer. Deelnemers kunnen eventueel ook een beroep doen op het NS Innovatiefonds.

Inschrijven kan tot 28 januari 2016. Klik hier.

Bron: Verkeersnet.

Menu