Inspiratiesessie: bent u klaar voor de zorglogistiek van de toekomst?

Zorglogistiek door Lucrum

Hoe zien de zorg en zorglogistiek van de toekomst er uit? Met welke slimme oplossingen optimaliseren zorginstellingen hun goederenaanvoer nu al? Wat betekent dit voor de duurzaamheid en bereikbaarheid van de zorginstellingen en van de regio? Tijdens de inspiratiesessie van 22 juni krijgt u de antwoorden op deze vragen.

 Voor wie?

Bent u verantwoordelijk voor de logistiek van een zorginstelling? Bent u leverancier van een zorginstelling, logistiek dienstverlener of beleidsambtenaar? Of hebt u op een andere manier te maken met zorglogistiek? Dan is deze inspiratiesessie iets voor u!

Concrete, lokale cases

Het wordt een energieke middag, waarna u helemaal op de hoogte bent van ontwikkelingen in de zorglogistiek. U hoort hoe slimme oplossingen leiden tot afnemende tijdsdruk op zorgmedewerkers, minder kosten, minder kilometers, minder brandstofgebruik én CO2-uitstoot en een minder drukke spits. U wordt geïnspireerd door concrete, lokale cases en goede sprekers vanuit de business en vanuit beleid!

Datum: 22 juni 2017
Tijd: 13.00-18.00 uur
Locatie: Van der Valk Hotel Enschede
Adres: Zuiderval 140, 7543 EZ Enschede

Programma

13.00 uur: inloop en ontvangst.13.30 uur: welkom en opening Freek Boele en Miranda Volker, logistiek Makelaars Beter Benutten.

13.40 uur: samenwerken naar duurzame zorg: een toekomstvisie op zowel zorg als logistiek Andries Melchers, directeur Stichting Lucrum. Doelstellingen zoals kennisdeling, co-creatie en innovatie zijn voor de toekomst in de zorg essentieel. Wat betekent dat voor de logistieke processen?

14.00 uur: bundeling van goederenstromen in de zorg: wat levert het op?
Soner  Yelegen en Hatim Lakhloufi, studenten Saxion Hogeschool en Leonie van Driel, logistiek makelaar Beter Benutten. Studenten van de Hogeschool Saxion onderzochten welke voordelen de bundeling van goederenstromen heeft voor Stichting Sensire. De verwachting was dat verpleegkundigen minder tijd kwijt zijn aan het logistieke proces, en dat de logistieke kosten en CO2-uitstoot verminderen. Is dit inderdaad het geval?

14.15 uur: interactieve discussie met leveranciers en aanwezigen onder begeleiding van logistiek makelaars.

15.00 uur: pauze.

15.30 uur: flexibele logistiek: leveranciers en zorginstellingen komen samen verder Marcel van Walraven, Manager Hospitality Gelre ziekenhuizen. De goederenontvangst van grote instellingen zoals ziekenhuizen is vaak gekoppeld aan de interne (logistieke) processen. Door samenwerken en afstemmen kunnen ziekenhuizen en leveranciers veel betekenen voor het terugdringen van vrachtverkeer tijdens de spits en voor efficiënter gebruik van transportmiddelen.

15.45 uur: integratie en concentratie van (logistieke) activiteiten in de zorg: randvoorwaarden en effecten Marcel Aanonsen, Ketenmanager Logistiek, Isala Ziekenhuis. Wat komt er bij kijken als je activiteiten en diensten van verschillende leveranciers en zorginstellingen bundelt op één locatie/centrum? Wat is daarvoor nodig, wat zijn de voordelen en de logistieke effecten?

16.00 uur: aansluitende interactieve discussie met o.a. Huuskes, Cycloon Fietskoeriers en Hogeschool van Arnhem en Nijmegen en aanwezigen, onder begeleiding van logistiek makelaars.

16.45 uur: afsluiting: Hoe nu verder? Leerpunten en vervolgstappen
Andries Melchers, Marcel van Walraven en Marcel Aanonsen en aanwezigen.

17.00 uur: einde programma met aansluitend netwerkborrel en hapjes.

Meer informatie, programma en aanmelden.

 

Menu