Campagne MONO ‘ongestoord onderweg’ 8 maart weer van start

Op 8 maart gaat de landelijke campagne ‘MONO, ongestoord onderweg’ weer van start. De campagne is een initiatief van het ministerie van Infrastructuur en Milieu dat samenwerkt met provincies, gemeenten, politie, diverse maatschappelijke organisaties, telecomproviders en andere bedrijven.

Het doel van de MONO-campagne is om minder fietsers en automobilisten sociale media te laten gebruiken tijdens het rijden. Dit door te voorkomen dat berichten binnenkomen tijdens het sturen. De campagne richt zich ook op hun sociale omgeving – de mensen die deze bestuurders een bericht sturen. Vanuit de gedachte: als u weet dat iemand onderweg is, stuur dan geen berichten. 

Wat is uw verantwoordelijkheid als werkgever? 

Als werkgever zorgt u voor een veilige werkomgeving. Dit geldt zowel op de werkvloer, als voor uw medewerkers die onderweg zijn naar een vergadering, naar kantoor of juist weer terug naar huis. Sommige medewerkers moeten, ondanks coronamatregelen, toch met de auto te reizen. 

Vergaderen, berichten lezen of versturen vanachter het stuur is niet veilig én niet slim. Het vergroot de kans op een ongeluk. Veilig rijden is MONO rijden. Daarom is het belangrijk dat uw medewerkers hun aandacht bij het verkeer houden en zich niet laten afleiden door hun mobiele telefoon. Dat werkt voor iedereen beter!

Ongestoord onderweg zijn, is goed voor de verkeersveiligheid én voor uw organisatie. Omarmt u ook de MONO-gedachte? Lees hier wat u kan doen als werkgever!

MONO zakelijk

Wilt u MONO doorvoeren in uw organisatie? Dan kan continue zichtbaarheid van MONO daar zeker bij helpen. Voor bedrijven is er een MONO zakelijk toolkit ontwikkeld. Deze toolkit biedt de mogelijkheid om MONO binnen bedrijf of organisatie zichtbaar te maken. 

Bekijk de toolkit

Acties voor bedrijven

In Overijssel worden veel acties georganiseerd om het belang van MONO rijden onder de aandacht te brengen. Zo ook bij bedrijven. Bekijk hieronder eens de acties die u als werkgever kunt inzetten voor uw organisatie.

  • Campagneteam Bedrijven : laat uw medewerkers door middel van een safety-deal en een workshop inzien dat mobiel gebruik en autorijden niet samengaan.
  • 3D-Afleiding Bike: laat uw medewerkers ervaren wat de gevaren zijn van afleiding door mobiel gebruik tijdens het fietsen.
  • 3D-Afleiding Car: laat uw medewerkers ervaren wat de gevaren zijn van afleiding door mobiel gebruik tijdens het autorijden.

Interesse? Neem contact op met MONO 

MONO-gedachte omarmen?

Diverse organisaties hebben het MONO-convenant getekend. Door het MONO-convenant te ondertekenen zegt u tenminste één actie toe om uw product of bedrijfsvoering meer MONO te maken. Spreek af dat medewerkers onderweg niet bereikbaar hoeven zijn of volg een training over afleiding in het verkeer.

Aanmelden kan hier.

Menu